Relations paus

Det kommer perioder i våra liv när relationen pausar. Vi har inte sex. Vi kanske inte ens pratar med varann på ett tag. Livet pågår för fullt. Med vardagsrutiner. Hämta o lämna på dagis. Jobba. Kvällsmat. Träna. Natta barn. Somna på soffan. Tiden går. Vi bara snurrar runt runt i vårt ekorrhjul. Här hamnar vi alla. Vi är trötta. Vi har inte lust. Det är inte kul. Vi har tappat varann. Det är dött. Vi är inte sugna, varkens på honom eller sex. Låt mig va ifred. Vi renoverar. Vi storhandlar på Willys. Vi bygger trädäck. Röjer i trädgården. Jobbar extra. Jobbar hemifrån. Bygger staket. Vi åker till stan, shoppar kläder till barnen. Ordnar barnkalas. Skjutsar till fotbollen. Hela livet pågår. Vi gör det tillsammans. Vi sitter i bilen, bredvid varann, med radion på. Utanför rapsfält och hav. Vi susar fram i vår bil. På väg. Tillsammans, men ändå är det så tyst, ändå är det så dött. Här hamnar vi alla. Vad gör vi? Tror att vi ska separera. FEL. Stanna bilen. Öppna käften. Prata. Ut med det. Plocka fram bilderna från bröllopet och minns vad ni kände. Gör nåt! Sitt inte tyst där i bilen och låt det pågå. Var o en har ett ansvar. Bara stanna till ibland o ägna er en stund och bara varann. Prata " om er". Avsätt tid för varann. Berätta vad du vill, vad du känner. Du måste visa någon form av intresse för din livskamrats drömmar. Vad gör honom lycklig? Anstränger jag mig själv? Eller väntar jag tjurigt på att han ska ta tag i det? Jag känner inte för och ha sex. Varför inte då? För att han vill stoppa in den bara för att jag rör vid hans arm. För helvete så låt oss hångla en stund först så att jag kan hinna bli kåt först! Men så säg det då. Det är väl inte så svårt. Relationen och sexlivet tar sig en paus ibland. Inget konstigt med det. Men tag i det. Innan set är för sent. Låt inte bara tiden gå! Ut i skogen. Ner till havet. Ligg på en filt tillsammans. Och berätta era drömmar för varann. Och för guds skull- ha sex! Ju mer vi har det ju mer vill vi ha det, så e det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback